Night-tour, verhuizing en werken - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Tessa Gronert - WaarBenJij.nu Night-tour, verhuizing en werken - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Tessa Gronert - WaarBenJij.nu

Night-tour, verhuizing en werken

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

18 Maart 2010 | Ecuador, Quito

Buenas dias!

Ik ben hier alweer bijna een maand, wat gaat de tijd snel..!

Twee weken geleden ben ik verhuisd van mijn gastgezin in het zuiden naar het appartement in het noorden van Quito.
Ik woon hier samen in huis met andere vrijwilligers en heb mn eigen slaapkamer (voor nu dan, tot er nog meer vrijwilligers bij komen). Het huis is best groot, 2 zitkamers en 5 slaapkamers. Alleen jammer dat 1 wc het niet doet, 1 douche geen warm water heeft, uit de kraan in de keuken amper water komt en alleen koud water (dus als je wilt afwassen moet je eerst water koken) en als je de wc doortrekt de leidingen heel hard gaan piepen.
Daarbij woon ik naast het vliegveld, helaas, en er stijgen en dalen elk half uur vliegtuigen. Wat begint om half 6 ´s morgens en eindigd om half 1 ´s nachts. Inmiddels slaap ik er doorheen, maar als je een film aan het kijken bent hoor je niks meer en trillen de ramen (bij een grote dan).
En dan maar hopen dat er geen een neerstort.. :)

Voordat ik over ben gegaan heb ik nog een night-tour gekregen van mijn spaanse lerares, door het historisch centrum van Quito. Van het panecillo naar het plaza grande, het basilica en plaza san francisco. Erg mooi om te zien!

Na te zijn gesetteld in het huis, ben ik begonnen bij La Casita, een kinderdagverblijf. Ik ga hier de komende maand fulltime werken.
´s Morgens gaan we de kinderen van de markt ophalen om daar samen mee naar het verblijf te lopen. Dan worden ze in groepjes verdeeld en gaat de ene groep boven spelen en de andere beneden knutselen en daarna word het omgewisseld. Rond de middag gaan ze met zn allen eten en brengen we ze weer terug naar de markt.
Dan om 2 uur ´smiddags word de volgende groep kinderen opgehaald. Dit zijn wat oudere kinderen (vanaf 8 jaar) en de bedoeling is 2 uur lang huiswerkbegeleiding en daarna nog even spelen.
De kinderen zijn super schattig en lief! (zie foto´s) En fijn om te zien dat ze ook van jou genieten!
Helaas kan ik nog niet voldoende spaans om goed met ze te communiceren, dus dat word nog wat meer lessen volgen...

Verder ben ik hier begonnen met salsales. Wat erg leuk is maar ook zeer intensief! Wat in nederland met fietsen naar een redelijke conditie leek te gaan stelt hier niks voor. Ik ben inmiddels wel gewend aan de hoogte en mn energie is enigszins teruggekomen, maar toch zijn straatjes omhoog lopen en dan proberen te praten nog best zwaar. De salseles is zeker heel leuk en goed om te kunnen, vooral met uitgaan. Wel even wennen voor ons nederlanders dat het hier betekend dat je heel dicht tegen elkaar aan danst, maar ik heb me snel angepast...
Wat je hier in de nieuwe stad ook goed kan is uitgaan. Veel leuke en gezellige eettentjes, terrasjes en bars. Daar heb je zeker het vakantie-gevoel, en wat daar bij hoort zijn natuurlijk heel veel toeristen en een lekkere cocktail!

Hierbij nog even mijn adres, mocht je het leuk vinden om iets op te sturen, dat vind ik dat natuurlijk helemaal niet erg :)
Het pakketje moet alleen niet zwaarder dan 2 kg zijn want anders moet ik hier nog heel veel betalen om het te mogen ontvangen (geloof ik).

Bartolomé de Zamora
Casa 41 y Sabanilla
Quito
Ecuador

Nou dat was het weer voor deze keer, op naar de volgende!

  • 20 Maart 2010 - 10:21

    Maaike:

    Hey Tessa,

    Eindelijk heb ik er aan gedacht om even je reisverslag te lezen om te kijken hoe het met je gaat. Ik heb het idee dat je het daar tot nu wel erg naar je zin hebt. Dat vind ik leuk voor je! De foto's zijn leuk, vooral die van de kinderen zijn erg schattig.

    Heel veel plezier en geluk daar!!

    Veel liefs Maaike


  • 27 Maart 2010 - 13:13

    Vicky:

    Mooie foto's hoor! En idd hele schattige kindjes!

    Ben je gewoon al een maand weg! Tijd gaat snel voorbij!

    Heb je al wat contact met mensen die daar nog meer vrijwilligers werk doen? Of bewoners? En als je dan gaat stappen ofzo? Draaien ze dan ook echt andere muziek? Leuk trouwens je Salsa lessen!

    Nou, geniet er maar van!
    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Vrijwilligerswerk in Ecuador

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2010

Terugvlucht

17 Juni 2010

Terug naar Nederland

11 Juni 2010

Mijn leven hier...

25 Mei 2010

Vervolg rondreis

06 Mei 2010

Rondreis
Tessa

Actief sinds 27 Dec. 2009
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 21589

Voorgaande reizen:

20 Februari 2010 - 22 Juni 2010

Vrijwilligerswerk in Ecuador

Landen bezocht: