Vervolg rondreis - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Tessa Gronert - WaarBenJij.nu Vervolg rondreis - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Tessa Gronert - WaarBenJij.nu

Vervolg rondreis

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

25 Mei 2010 | Ecuador, Quito

Na onze goede overnachting in Riobamba zijn we vertrokken richting Cuenca. Na een busrit van 6 kwamen we aan op het station. We hadden al een hostel gereserveerd en konden dus gelijk een taxi nemen en onze spullen afzetten. Daarna zijn we gelijk de stad ingegaan en hebben wat door het centrum gewandeld. ´s Avonds hebben we overheerlijk gegeten in een van de vele goede restaurants die Cuenca te bieden heeft.

Voor de volgende ochtend (zondag) hadden we een tour gereserveerd naar Ingapirca, waar de Incaruines liggen. Rond 8 uur werden we opgehaald door onze gids. Eerst hebben we een kerk in Biblian bezocht, die hoog op de heuvel in dit dorpje stond. Daarna zijn we doorgereden naar de ruines. Onze tour was in het engels en we konden het dus allemaal goed volgen! Helaas regende het ook die dag weer, dus dat was dan wel weet een beetje jammer... In het park zijn we nog naar het museum geweest waar alle opgravingen te zien waren. Daarna gelunched en op de terugweg nog langs een indianenmarkt in Cañar geweest. Weer in Cuenca zijn we nog even door de stad gelopen en hebben we koffie en thee gedronken met een gebakje erbij, en geproost op moederdag! ´s Avonds hebben we lekkere tapas gegeten.

Maandags hebben we eerst ons busticket voor die avond naar Quito gekocht. De rest van de dag hebben we in de stad gewandeld en zijn we naar het museum Banco Central del Ecuador geweest. Rond de avond hebben we onze tassen ingepakt en zijn we nog uit eten geweest. Om 22 uur begon onze 9 uur durende busreis naar Quito. Helaas zijn we rond middernacht gestrand in Cañar en hebben we 8 uur vertraging opgelopen!!! Onze bus kon niet meer verder rijden door protestacties van de lokale bevolking, de indianen, tegen de regering om hun waterbeleid. Ze hadden boomstammen en stenen op de weggegooit waarom er geen verkeer doorheen kon. Hierdoor moesten wij tot 6 uur in de ochtend wachten totdat we weer verder konden! We moesten ook nog eens overstappen in een andere bus, waar we natuurlijk niet zulke goede plaatsen hadden als de vorige en we dus amper konden slapen. Rond half 2 de volgende dag waren we dan eindelijk in Quito aangekomen, waar we ook nog een taxi van een uur moesten nemen naar de stad. Bekaf aangekomen bij het hostel, wat ook nog eens een tegenvaller bleek te zijn. Op internet zag het er fantastisch uit maar de werkelijkheid was een flinke teleurstelling!
Gelukkig scheen wel de zon en zijn we op een terrasje gaan lunchen. Daarna een lekkere warme douche genomen en vroeg ons bedje ingegaan.

De volgende ochtend er weer vroeg uit. Deze dag zouden we naar het Quilotoa kratermeer gaan. Onze gids kwam ons rond 8 uur ophalen. Na bijna 4 uur rijden met het mooiste uitzicht waren we aangekomen in Quilotoa. Het kratermeer was adembenemend! We konden kiezen uit 2 opties, boven rond het meer wandelen (een tocht van 5 uur) of naar beneden naar het meer en dan weer omhoog met de muilezel. We kozen voor het laatste en het was een zeer mooie tocht naar beneden. Een uurtje wandelen en soms glijden langs rotsen en door zand.
Beneden hebben we genoten van het uitzicht met onze voetjes in het water. Toen met de muilezel omhoog. Ik vond het super leuk! Helaas was moeders iets te klein voor dit beest en werd het voor haar een iets minder leuke rit omhoog. Daarna boven aangekomen had Marion ook pech: bij het afstappen van de muilezel, stapte deze op haar voet, waar zij een flinke schaafwond en een dikke blauwe voet aan heeft overgehouden. Gelukkig was het mogelijk om er snel ijs op te doen.
Daarna hebben we gelunched in het dorpje en zijn we weer de auto ingestapt voor de terugreis. Onderweg zijn we nog gestopt bij een heel mooi hotel was er in het donker fantastisch uitzag!
Rond 21 uur waren we pas weer terug bij het hostel. We waren zo moe dat we niet meer hebben gegeten maar gelijk ons bedje in zijn gedoken.

De volgende morgen zijn we naar de Mariscal markt gegaan om wat laatste souvernirs te kopen. ´s Middags hebben we een korte bezichtiging gedaan in het historische centrum van Quito. We zijn langs de belangrijkste gebouwen en pleinen geweest, zoals Plaza de Indepedencia, Plaza San Francisco en de kathedraal. ´s Avonds lekker gegeten bij een intaliaan.

De volgende ochtend zijn we naar mijn huis gegaan zodat moeder en tante alle spullen konden inpakken voor hun terugreis naar Nederland.
Nog even kunnen genieten van de zon en toen was het alweer tijd voor hun om terug te gaan.
Om half 2 de taxi gepakt richting het vliegveld en afscheid genomen...

Helaas was het inchecken geen succes en duurde alles nogal lang. Daarna ook nog eens drugscontrole dus dat was ook niet zo leuk.
Gelukkig is de rest van de vlucht wel voorspoedig gegaan, zijn ze veilig op Schiphol aangekomen en zijn ze inmiddels alweer een week thuis.

Mijn tijd hier zit er nog niet op, ik heb nog 2 maanden te gaan!
In deze tijd blijf ik werken op het speelhuis en hopelijk ga ik ook het een en ander doen met de kinderen in het nieuwe woonhuis, maar daarover later meer!

Entonces: hasta luego!
Saludos, Tessa

• 27 Mei 2010 - 21:42

Jacqueline:

Leuk weer allemaal! Is het eten echt lekker, het ziet er net zo heel lekker uit, haha!

Xx

• 10 Juni 2010 - 13:40

Monika:

Hoi Tessa,

Wat een heerlijke tijd maak jij daar mee in dat schitterende land. De foto's zijn ook prachtig.
    Tot je volgende blog