Pasen, mijn verjaardag, Montañita en Baños - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Tessa Gronert - WaarBenJij.nu Pasen, mijn verjaardag, Montañita en Baños - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Tessa Gronert - WaarBenJij.nu

Pasen, mijn verjaardag, Montañita en Baños

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

13 April 2010 | Ecuador, Quito

Buenas dias familie, vrienden en collega´s,

Allereerst heel erg bedankt voor al jullie lieve berichtjes en emails!
Ik heb een leuke verjaardag gehad en ben inmiddels 24 geworden.

Voor dat zover was hebben we eerst pasen gevierd hier met de kinderen van het speelhuis. Op dinsdag was het tijd om eieren te beschilderen. Hoewel sommige eieren het niet hebben overleefd (ermee gooien is ook erg leuk), was het wel een leuk geklieder!

Daarna hebben we ´s middags de bus gepakt richting de kust. We hadden namelijk een paar dagen paasvakantie en met z´n allen eropuit leek ons een goed idee.
Helaas hadden we geen directe bus en werd het een helse rit van ongeveer 20 uur. Na 9,5 uur rijden waren we aangekomen in een dorpje waar we zouden overstappen op een andere bus richting Puerto Lopez. Deze bus zou pas 4 uur later vertrekken dus hebben we maar een taxi gepakt om in 2 uur aan te komen in Puerto Lopez. Daar zouden we een aansluiting hebben op de bus naar Montañita, maar ook dit was niet het geval! Dus maar een hostel gezocht (om 4 uur ´s nachts!) en een overnachting gehad van 6 uurtjes. Na het ontbijt de volgende ochtend (of nouja dezelfde dag eigenlijk) hebben we dus bus gepakt en waren we binnen een uur eindelijk in Montañita: yeah!
Welkom in een relaxed surfers-dorpje met hippie-sfeer. De moeheid en hoofdpijn werden gelijk vervangen door zeer positieve gevoelens en gewelding uitzicht: zandweggetjes, palmbomen, terrasjes, winkeltjes, zon, zee, strand en muziek maakte dit plaatje compleet!
Nu kon ik eindelijk mijn verjaardag vieren!!!
Een mooi hostel met balkon en hangmat en uitzicht op zee: heerlijk!
We zijn gelijk op het terras gaan zitten en hebben lekker cocktails gedronken. ´s Avonds lekker gegeten, een bob marley coverbandje gezien en gedanst tot in de late uurtjes...
De volgende morgen een beetje brak, iets te veel daquiri´s gedronken :) maar ´s middags lekker op het strand gelegen, gezwommen en met een bodyboard golven gepakt.
Deze korte vakantie was veelste snel voorbij, want de volgende morgen hebben we vroeg alweer de bus terug naar Quito gepakt om daarna met de bus naar Baños te gaan.
In Baños hebben we een shiva (open bus) gepakt richting de watervallen, een gezichts -en voetreflex massage gehad en gewinkeld.
Zondagmiddag weer terug naar huis.

De rest van de week gewerkt op het speelhuis. Veel geknutseld, getekend en origami gedaan met de oudere kinderen.

Zaterdagochtend weer de bus gepakt richting Baños. Er is daar genoeg te doen om zeker nog eens terug te gaan.
Na een aantal terrasjes en winkeltjes, zijnwe naar de thermale baden gegaan die onder een waterval liggen, erg lekker!
Na het eten hadden we een trip geboekt naar de vulkaan om eventueel wat lava of rook te kunnen zien. Helaas was dit niet te zien, eveneens als de vulkaan! Er was teveel mist en wolken en eigenlijk is in het donker de vulkaan niet eens te zien, leuke touristische attractie... Wel een warm drankje en een gratis cabaret-voorstelling bij het kampvuur (waar wij niks van snapten met ons spaans). Na een uur verveling en in slaap dommelen, ging eindelijk de bus weer terug naar ons hostel. Daar zijn we gelijk ons bedje in gestapt.
Na een lange diepe slaap stonden we om 9 uur alweer klaar om te gaan raften. Super leuk om te doen! Al mocht het van ons best iets ruiger. We zaten met 6 meiden in de boot (waarvan er 2 niet echt snel en synchroom konden peddelen) en daarom onze leider het niet aandurfde om de ´goede´ stukken te pakken. Daarbij zijn we ook nog eens van de andere groep afgeweken (toen die man back roepte ging de helft niet achteruit peddelen waardoor we in de verkeerde stroom terecht kwamen), waardoor we nog voorzichtiger moesten zijn, want als er iets zou gebeuren was er niemand om ons te redden.
Anyway... zeker voor herhaling vatbaar! Maar dan wel een leveltje hoger.
Daarna nog lekker gerelaxed op een terrasje en nog wat souvernirs gekocht. ´s Avons de bus weer terug naar huis: time flies when your having fun!

Deze week werk ik nog op het speelhuis en als het goed is ga ik vanaf volgende ook engelse les geven op een basisschool. Daar kijk ik erg naar uit!

Hasta luego!

• 14 April 2010 - 09:10

Maritza:

Haha omg Tessa, wat maak je me jaloers met je foto's van de cocktails en strand en die schattige kindjes die eieren aan het beschilderen zijn =D Ik was net op Schiphol, had eigenlijk het vliegtuig naar jou moeten pakken denk ik.. Nouja, hier schijnt ook wel het zonnetje, dus dat is tenminste íets.

• 20 April 2010 - 11:26

Monika:

Hoi Tessa, wat een prachtige land en wat een waanzinnig mooie omgeving. De coctails zien er heerlijk uit ik kreeg gelijk dorst. Alleen de foto van de cavia bezorgde me een lichte shock, we hebben vroeger zelf cavias gehad
    vandaar.

groetjes

• 20 April 2010 - 18:38

Jacqueline:

Leuk die cavia... Heb je hem opgegeten?!

• 23 April 2010 - 21:23

Maritza:

Jaaa, Spacey, Spicey én Noortje!!